Žáci a žákyně třídy 6.B Základní školy pod Svatou Horou Příbram se v červnu vydali na výlet do Prahy. Zde navštívili Jump park na Zličíně, kde si velmi užili skákání na trampolínách. Poté se metrem přesunuli na Vyšehrad. Zde si osvěžili staré pověsti české. Připomněli si praotce Čecha, vojvodu Kroka a jeho dcery Kazi, Tetu a Libuši, viděli místo odkud skočil Šemík s Horymírem, zahráli si hru o poklad,… To vše ve spolupráci s agenturou „Praha hravě“. O několik dní později se v rámci projektového dne „Den s třídním učitelem“ všichni vydali do příbramského Lasergamu. I tady si to náramně užili. Cestou zpátky do školy se děti nemohly dohodnout, která z akcí byla nejlepší J. Všem se líbilo všechno a už nyní plánují, kam si vyrazíme po prázdninách.
Ani jsme se nenadáli a již jsme na konci dalšího školního roku. Poslední červnové dny byly a jsou již plné aktivit stmelujících kolektiv a proto je důležité ohlédnout se za tím, co jsme se tento rok vlastně naučili. V sedmém ročníku pro děti nastala první velká volba, kdy se rozhodovaly mezi druhým cizím jazykem. Naše škola nabízí hned tři. Mezi němčinu a ruštinu tento rok nově přibyla i španělština, a proto jsme se s žáky posledně zmíněného jazyka rozhodli, že Vám v krátkosti ukážeme, jakých znalostí jsme za rok společného snažení v novém jazyce dosáhli.
V prvním roce našeho učení jsme se přes úplné základy jako jsou pozdravy, čísla, barvy a základní fráze dostali až k tématům jako rodina, nábytek a jídlo s pitím. Zvládneme se představit, umíme se popsat, vyjádřit vztahy v rodině, charakterizujeme co máme rádi a co zase úplně ne. Umíme vyjádřit, že něčemu nerozumíme, či poprosit o to, aby mluvčí mluvil pomaleji nebo nám něco zopakoval. Jednoduchými frázemi si objednáme v restauraci, což si spousta z nás, díky skvělým rodičům podporujících nás v učení se španělštiny, vyzkouší o prázdninách. A protože máme radost z toho jak nám to jde a chceme se s Vámi o naše úspěchy podělit, vytvořili jsme toto video. Chceme tím nejen ukázat, jak šikovní jsme a na jaké úrovni zvládneme po roce komunikovat, ale také namotivovat žáky, kteří budou příští rok se španělštinou začínat.
Ze španělštiny je to tedy pro tento školní rok vše a my se již nemůžeme dočkat, co dalšího nám přinese rok následující. Proto muchas gracias y esperamos que os guste el video (moc děkujeme a doufáme, že se Vám video bude líbit) y que tengáis las vacaciones bonitas (a že budete mít hezké prázdniny)!
los alumnos de español y profesora Gabriela Dvořáková
(žáci španělštiny a paní učitelka Gabriela Dvořáková)
Je rozhodnuto. Letos žáci volili mezi polepem schodů k učebnám a barevným oživením prostoru vestibulu. Vítězem se stal projekt ,,Barevné schody k učebnám“.
Naše škola se do projektu ,,Pébéčko“ , který zavádí participační rozpočet do škol přihlásila už potřetí. Žáci si tak mohou sami rozhodovat, jak budou peníze využity.
Celý projekt vznikal za účasti ,,školního parlamentu“, kdy zástupci tříd předávali svým spolužákům aktuální informace o dění a samotném průběhu.
Celý projekt prochází několika fázemi. Přes přípravnou fázi a návrhy jednotlivých tříd jsme došli k bodu samotné prezentace, tedy kampaně. Zpracované návrhy tříd jsme prezentovali celé škole formou výstavy ve vestibulu. Je nutné pochválit všechny třídní kolektivy jak se úkolu zhostily.
Diplom si slavnostně převzali zástupci školního parlamentu.
Dnes navštívila třída 3.A Knihovnu Jana Drdy. Paní knihovnice si pro žáky připravila únikovku „Jak zdatný jsi čtenář“. Děti v populárních knihách (Harry Potter, Marvelovky, Poseroutka aj.) hledaly odpovědi, z kterých nakonec poskládaly indicie potřebné k nalezení truhly s klíčem. Díky pozorným čtenářům se podařilo z knihovny uniknout 🙂
Sportovně a zábavně proběhl zotavovací pobyt 4. tříd na lipně v Hotelu Racek. sportovní aktivity, orientační běh,
beach volejbal na břehu Lipna i plavba parníkem byly součástí celkové atmosféry týdenní vydařené akce.
S přispěním slunečného počasí nezbývá než hodnotit na jedničku.
Mgr. Dana Rožcová, Mgr. Helena Kraftová, Jana Honcová, Karina Hotová
rádi bychom Vás informovali o projektu Pébéčko, do kterého je naše škola v letošním roce zapojena.
O co se jedná?
Jedná se o aktivitu, participativní rozpočtování, kdy mají občané příležitost podílet se na hospodaření s vyčleněnou částí veřejných financí. Název Pébéčko vychází z anglického “Participatory Budgeting”, participativní rozpočtování.
Pébéčko ve škole
Žáci sami rozhodují, jak utratit určenou část školního rozpočtu. Navrhují projekty a snaží se získat podporu spolužáků. Přispívají tak k rozvoji školy, procvičují si prezentační dovednosti, učí se finanční gramotnosti a vedení kreativní kampaně, nakonec hlasují o vítězném návrhu, který je v závěru Pébéčka realizován.
Cíle školního Pébéčka
cíl výchovně-vzdělávací – seznámit žáky nebo studenty prostřednictvím osobního zážitku s demokratickým procesem
cíl komunikační – vytvořit kvalitní platformu pro vzájemný dialog školy s žáky nebo studenty
cíl výzkumně-informativní – seznámit se bezprostředně s názory žáků nebo studentů
cíl investiční – vynaložit finanční prostředky v souladu s přáním žáků nebo studentů
Naše škola bude od nadcházejícího školního roku 2O23/2024 vyučovat děti anglický jazyk již od první třídy. Naším cílem je, aby vstup do světa cizího jazyka proběhl pro všechny děti co nejpřirozeněji. V dětech chceme vzbudit a podporovat přirozenou zvědavost a touhu poznávat nové věci.
V 1. a 2. ročníku bude výuka založena na zcela nové moderní učebnici Forest Friends ve formě učení se jazyka v audio-orálním prostředí tzn. poslechem, poznáváním předmětů kolem sebe, nápodobou a hrou, která je pro děti přirozená. Dítě v první stádiu nejprve jazyk nasává a učí se mu porozumět.
Motivace a pozitivní vztah k jazyku je pro dítě stavebním kamenem pro další úspěch. Přejeme všem našim budoucím prvňáčkům hodně úspěchů a zábavy s angličtinou.